Pereiti į pagrindinį turinį

Geroji mokymo patirtis

Dėstytojams pateikiamos informacijos suvestinės, kuriose aprašoma geroji teisėjų ir prokurorų mokymo patirtis. Pateikiama įvairių sričių patirties – mokymo poreikių nustatymo, pačių mokymų ir jų vertinimo.

Informacijos suvestinės taip pat gali būti naudingos rengiant mokymus kitiems praktikuojantiems teisininkams (teismo pareigūnams, advokatams, notarams, teismo antstoliams ir tarpininkams).

Mokymo poreikių nustatymas

Naujoviška mokymo metodika

Naujoviškos mokymo programos ir mokymo planai

Mokymo priemonės, kuriomis skatinamas tinkamas ES teisės taikymas ir tarptautinis teisminis bendradarbiavimas

Dalyvių darbo per mokymus ir mokymo poveikio vertinimas

Europos lygmens seminaras „Gerosios patirties panaudojimas Europos teisininkų mokyme“

Perspektyvi, gera arba geriausia patirtis

Pateikiama įvairių sričių geros mokymo praktikos pavyzdžių:

  • mokymo poreikių nustatymo;
  • naujoviškų mokymo programų ir mokymo planų;
  • naujoviškos mokymo metodikos;
  • mokymo priemonių, kuriomis skatinamas tinkamas ES teisės taikymas ir tarptautinis teisminis bendradarbiavimas;
  • dalyvių darbo per mokymus ir mokymų poveikio vertinimo.

Šie pavyzdžiai surinkti vykdant Europos Parlamento 2012 m. pasiūlytą Europos teisėjų mokymo bandomąjį projektą, kurį Europos Komisija įgyvendino 2013–2014 m. Gerosios mokymo patirties tyrimą atliko Europos teisėjų mokymo tinklas (ETMT), o pavyzdžiai surinkti iš 23 mokymo įstaigų, kaip antai nacionalinių teisėjų mokymo įstaigų, Europos teisės akademijos (ERA), Europos viešojo administravimo instituto (EIPA) ir paties Europos teisėjų mokymo tinklo.

Kiekvienoje suvestinėje apžvelgiami svarbiausi patirties ypatumai, pateikiami mokymo įstaigos kontaktiniai duomenys ir kitos naudingos pastabos dėl patirties pritaikomumo kitose šalyse.

Mokymo poreikių nustatymas

Naujoviškos mokymo programos ir mokymo planai

Išsamios ir į poreikius orientuotos metinės mokymo programos sudarymas   (337 KB) 

Vokietija

Išsamios ir į poreikius orientuotos metinės mokymo programos planavimas   (347 KB) 

Anglija ir Velsas

Mokymai teisėjams ir prokurorams kartu su kitų profesijų atstovais   (328 KB) 

Bulgarija

Mokymai teisėjams ir prokurorams kartu su kitų profesijų atstovais   (299 KB) 

Anglija ir Velsas

Įvairiadiscipliniai mokymai teisėjams ir prokurorams   (329 KB) 

Italija

Imituojami demonstraciniai teismo procesai ir vaidmenų žaidimų programos   (332 KB) 

Anglija ir Velsas

Imituojami demonstraciniai teismo procesai   (296 KB) 

Vengrija

Išsami bendravimo įgūdžių kontrolė imituojant teismo procesą   (314 KB) 

Prancūzija

Vadovavimo ir valdymo mokymai   (336 KB) 

Prancūzija

Vadovavimo ir valdymo mokymai   (296 KB) 

Suomija

Vadovavimo ir valdymo mokymai   (296 KB) 

Belgija

Vadovavimo ir valdymo mokymai   (329 KB) 

Anglija ir Velsas

Vadovavimo ir valdymo mokymai   (327 KB) 

EIPA

Vadovavimo ir valdymo mokymai   (299 KB) 

Nyderlandai

Išsami programa, pagal kurią vykdomi plataus masto mokymai apie naujas teisės priemones   (296 KB) 

Rumunija

Išsami programa, pagal kurią vykdomi plataus masto mokymai apie naujas teisės priemones   (295 KB) 

Prancūzija

Išsami programa, pagal kurią vykdomi plataus masto mokymai apie naujas teisės priemones   (297 KB) 

Europos teisės akademija (ERA)

Bendras mokymo programų, kuriose dalyvauja neįprasti partneriai, įgyvendinimas   (328 KB) 

Portugalija

Teisėjų ir prokurorų mokymo geriausia patirtis Patirties kategorija:   (257 KB) 

Lenkija

Teismo mentoriai   (329 KB) 

Bulgarija

Teismo mentoriai   (296 KB) 

Nyderlandai

Naujoviška mokymo metodika

Išsami e. mokymosi strategija internete   (252 KB) 

Bulgarija

Mišrusis e. mokymasis   (255 KB) 

Nyderlandai

Mišrusis e. mokymasis   (271 KB) 

Ispanija

Išsamus daugialypis mokymo apie ES teisę metodas   (334 KB) 

Bulgarija

Įrašymas, transliavimas, audiovizualiniai įrašai internete, mokymo veiklos įrašymas ir transkripcija internete ir jų prieinamumo užtikrinimas   (297 KB) 

Rumunija

Elektroninio ryšio įtaisai ir vaizdo konferencijos   (327 KB) 

Portugalija

Realaus atvejo tyrimas realiuoju laiku, panaudojant vaizdo konferencijas   (330 KB) 

Ispanija

Dėstytojų įdarbinimas ir jų darbo vertinimas   (305 KB) 

Rumunija

Decentralizuoto mokymo organizavimas atsižvelgiant į vietos teisėjų mokymosi poreikius ir problemas   (297 KB) 

Bulgarija

Decentralizuoto mokymo organizavimas atsižvelgiant į vietos teisėjų mokymosi poreikius ir problemas   (329 KB) 

Rumunija

Decentralizuoto mokymo organizavimas atsižvelgiant į vietos teisėjų mokymosi poreikius ir problemas   (329 KB) 

Prancūzija

Mokymai didelėms grupėms. Sniego gniūžtės metodas   (300 KB) 

Anglija ir Velsas

Mažos grupės. Sprendimų dėstymas raštu   (296 KB) 

Nyderlandai

Savianalizė sprendimų dėstymo srityje   (296 KB) 

Estija

Mažos grupės. Sprendimo priėmimo klausimai   (308 KB) 

Anglija ir Velsas

Teisėjas visuomenėje. Deontologija, etika ir ryšiai su žiniasklaida   (333 KB) 

Ispanija

Bendravimo įgūdžių savianalizė   (330 KB) 

Estija

Ryšiai su žiniasklaida. Interaktyvūs ir daugialypiai mokymai apie žiniasklaidą.   (303 KB) 

Vokietija

Mokymo priemonės, kuriomis skatinamas tinkamas ES teisės taikymas ir tarptautinis teisminis bendradarbiavimas

Dalyvių darbo per mokymus ir mokymų poveikio vertinimas

Europos lygmens seminaras „Gerosios patirties panaudojimas Europos teisininkų mokyme“.

Gerosios mokymo patirties klausimai buvo aptarti 2014 m. birželio 26–27 d. Komisijos surengtame seminare, kur mokymo paslaugų teikėjai galėjo pasidalyti mintimis, kaip reikėtų plėtoti ES teisės mokymus praktikuojantiems teisininkams. Seminare taip pat buvo paaiškinta, kaip pasinaudojant ES finansavimu galima pritaikyti naujus mokymo metodus (paprastai projektuose, kurie susiję su tarpvalstybiniu bendradarbiavimu).

Diskusijų vaizdo medžiagą galima rasti seminaro svetainėje.

Perspektyvi, gera arba geriausia patirtis

Šiame skyrelyje pristatyta mokymo patirtis per tyrimą, vadovaujantis ETMT nustatytais kriterijais, pripažinta perspektyvia, gera, geriausia arba nepriskirta nė vienai iš šių kategorijų.

Geriausia patirtis – tai mokymo programa ar strategija, turinti didžiausią įrodytą veiksmingumą, kurį patvirtina objektyvių ir išsamių tyrimų ir vertinimo rezultatai.

Gera patirtis – tai programa ar strategija, pasiteisinusi vienoje ar keliose organizacijose, ir ateityje galinti tapti geriausia patirtimi, nes yra objektyvių priežasčių manyti, kad ji bus veiksminga ir pritaikoma kitose organizacijose.

Perspektyvi (kartais tik eksperimentinė) teisėjų mokymo patirtis – tokia patirtis, kurios veiksmingumas įrodytas bent jau preliminariai ir kuri leidžia surinkti duomenis, kurių pagrindu būtų įvertintos jos perspektyvos tapti gera ar geriausia patirtimi, tinkama perkėlimui į platesnę ir įvairesnę teisėjų mokymo aplinką.

Veiksminga patirtis gali būti perkeliama bet kur, visa apimtimi arba pagal aplinkybes pritaikant.

Kai kurie patirties pavyzdžiai nepriskirti jokiai kategorijai – jie verti dėmesio, tačiau nėra pakankamai duomenų suskirstyti juos pagal pirmiau minėtus kriterijus.

Praneškite apie techninę ir (arba) turinio problemą arba pateikite atsiliepimų apie šį puslapį