Преценка за нуждите от обучение
Иновативна методология на обучението
Иновативни програми или учебни планове
Оценка на работата на участниците по време на обучение/резултат от учебните дейности
„Обещаваща“, „добра“ или „най-добра“ практика
Примерите за добри практики при обучение спадат към различни области, свързани с обучението:
- преценка за нуждите от обучение,
- иновативни програми или учебни планове,
- иновативна методология на обучението,
- учебни способи, благоприятстващи правилното прилагане на законодателството на ЕС и международното съдебно сътрудничество,
- оценка на работата на участниците по време на обучение/резултат от учебните дейности.
Примерите са събрани като част от пилотния проект, посветен на европейското съдебно обучение, предложен от Европейския парламент през 2012 г. и изпълнен от Европейската комисия през 2013 — 2014 г. Проучването на добрите практики за обучение беше проведено от Европейската мрежа за съдебно обучение (EJTN), а примерите бяха предоставени от 23 обучаващи институции, като националните институции за съдебно обучение, Академията за европейско право (ERA), Европейския институт по публична администрация (EIPA) и самата EJTN.
Всеки информационен лист представя основните елементи на практиката, данните за контакт на обучаващата институция, както и други полезни коментари във връзка с възможността за пренасяне на практиката.
Преценка за нуждите от обучение
Естония |
|
Структурирана процедура за определяне на нуждите от обучение (303 KB) |
Румъния |
Белгия |
|
Англия и Уелс |
|
Хърватия |
|
Създаване на профили на компетенциите за съдии и прокурори (308 KB) |
Полша |
Англия и Уелс |
|
Нужди от обучение, оценка и определяне на въздействието (337 KB) |
Академия за европейско право (ERA) |
Европейски институт по публична администрация (EIPA) |
|
Франция |
Иновативни програми или учебни планове
Иновативна методология на обучението
България |
|
Нидерландия |
|
Испания |
|
Цялостен и многостранен подход за обучение по право на ЕС (342 KB) |
България |
Румъния |
|
Електронни пощенски кутии и видеоконферентна връзка (337 KB) |
Португалия |
Испания |
|
Румъния |
|
България |
|
Румъния |
|
Франция |
|
Обучение в големи екипи –методология, основаваща се на лавинообразния ефект (311 KB) |
Англия и Уелс |
Нидерландия |
|
Естония |
|
Англия и Уелс |
|
Съдията в обществото: Деонтология, етика и връзки с медиите (307 KB) |
Испания |
Естония |
|
Медийна комуникация – интерактивно и многопластово медийно обучение (311 KB) |
Германия |
Учебни способи, благоприятстващи правилното прилагане на законодателството на ЕС и международното съдебно сътрудничество
Португалия |
|
Нидерландия |
|
GAIUS: увеличаване на познанията на съдиите за правото на ЕС (309 KB) |
Италия |
Испания |
|
Унгария (Полша, Чешка република, Словакия) |
|
Румъния |
|
Европейска мрежа за съдебно обучение (EJTN) |
|
Европейска мрежа за съдебно обучение (EJTN) |
|
Германия |
|
Академия за европейско право (ERA) |
|
Осигуряване на видимост на съдържанието на правото на ЕС в курсовете по национално право (309 KB) |
Нидерландия |
Оценка на работата на участниците по време на обучение/резултат от учебните дейности
Белгия |
|
Нидерландия |
|
Германия |
|
Академия за европейско право (ERA) |
|
Европейски институт по публична администрация (EIPA) |
Европейска работна среща, посветена на надграждането в европейското съдебно обучение с добри практики
Добрите практики за обучение бяха обсъдени и дебатирани на 26—27 юни 2014 г. на работна среща, организирана от Комисията с цел да се даде възможност на доставчиците на обучения да обменят идеи за по-нататъшно развитие на обучението за практикуващи юристи относно прилагането на законодателството на ЕС. По време на срещата беше обяснено също така как европейското финансиране може да спомогне за въвеждането на нови техники за обучение (най-вече за проекти, свързани с трансграничното сътрудничество).
Видеозаписите на проведените дебати можете да намерите на уебсайта за работната среща.
„Обещаваща“, „добра“ или „най-добра“ практика
Практиките за обучение, представени в този раздел, са обозначени като „обещаващи“, „добри“, „най-добри“ или „некласифицирани“ съгласно критериите, определени от EJTN при провеждането на проучването.
„Най-добра практика“ е програма или стратегия за обучение с най-висока степен на доказана ефективност, потвърдена с обективно и изчерпателно изследване и оценка.
„Добра практика“ е програма или стратегия, приложена успешно в една или повече организации и даваща големи надежди да се превърне в най-добра практика, тъй като има обективни основания да претендира за ефективност и възможност за възпроизвеждане в други организации.
„Обещаваща“ (и понякога само експериментална) практика при съдебното обучение е практика, която дава поне начални признаци за ефективност или за която има голяма вероятност да генерира данни, които ще са от полза при определяне на шансовете ѝ да се превърне в добра или най-добра практика, която да може да се пренася в по-широка и по-разнообразна среда за съдебно обучение.
Ефективните практики потенциално могат да се пренасят навсякъде, било то изцяло или в адаптиран формат, в зависимост от обстоятелствата.
Някои практики са некласифицирани, тъй като са изглеждали интересни, но не е имало достатъчно данни на разположение, които да позволят класифицирането им според гореописаните критерии.