Inovativní studijní program nebo vzdělávací plány
Vzdělávací nástroje ve prospěch náležitého uplatňování práva EU a mezinárodní justiční spolupráce
Hodnocení výkonnosti účastníků vzdělávání / dopadu vzdělávacích činností
Evropský seminář o zúročení osvědčených postupů v evropském justičním vzdělávání
„Slibné“, „dobré“ nebo „nejlepší“ postupy
Příklady osvědčených vzdělávacích postupů spadají do různých oblastí:
- posouzení vzdělávacích potřeb
- inovativní studijní program nebo vzdělávací plány
- inovativní vzdělávací metoda
- vzdělávací nástroje ve prospěch náležitého uplatňování práva EU a mezinárodní justiční spolupráce
- hodnocení výkonnosti účastníků vzdělávání / dopadu vzdělávacích činností
Příklady byly shromážděny v rámci pilotního projektu evropského justičního vzdělávání, který navrhl Evropský parlament v roce 2012 a provedla Evropská komise v letech 2013–2014. Studii týkající se osvědčených vzdělávacích postupů vypracovala Evropská síť pro justiční vzdělávání (EJTN) a příklady poskytlo 23 vzdělávacích institucí, jako jsou instituce poskytující justiční vzdělávání v členských státech, Akademie evropského práva (ERA), Evropský institut veřejné správy (EIPA) nebo sama EJTN.
Každý informační přehled nabízí seznámení s hlavními prvky postupu, kontaktní údaje vzdělávacích institucí a další užitečné připomínky ohledně přenositelnosti postupů.
Posouzení vzdělávacích potřeb
Estonsko |
|
Rumunsko |
|
Belgie |
|
Posouzení celého programu tribunálu pro přezkum duševního zdraví (Mental Health Tribunal) (336 KB) |
Anglie a Wales |
Chorvatsko |
|
Vytvoření profilů kompetencí soudců a státních zástupců (381 KB) |
Polsko |
Anglie a Wales |
|
Akademie evropského práva (ERA) |
|
Evropský institut veřejné správy (EIPA) |
|
Francie |
Inovativní studijní program nebo vzdělávací plány
Inovativní vzdělávací metoda
Komplexní strategie týkající se elektronického učení (299 KB) |
Bulharsko |
Nizozemsko |
|
Španělsko |
|
Komplexní, mnohostranný přístup ke vzdělávání v oblasti práva EU (338 KB) |
Bulharsko |
Rumunsko |
|
Portugalsko |
|
Reálná případová studie vypracovaná v reálném čase s použitím videokonference (334 KB) |
Španělsko |
Rumunsko |
|
Bulharsko |
|
Rumunsko |
|
Francie |
|
Anglie a Wales |
|
Nizozemsko |
|
Estonsko |
|
Anglie a Wales |
|
Soudce ve společnosti: deontologie, profesní etika a vztahy se sdělovacími prostředky (335 KB) |
Španělsko |
Estonsko |
|
Mediální komunikace – interaktivní a víceúrovňové mediální vzdělávání (337 KB) |
Německo |
Vzdělávací nástroje ve prospěch náležitého uplatňování práva EU a mezinárodní justiční spolupráce
Přístup k právu EU pomocí elektronických prostředků (294 KB) |
Portugalsko |
Nizozemsko |
|
Itálie |
|
Španělsko |
|
Maďarsko (Polsko, Česká republika, Slovensko) |
|
Rumunsko |
|
Evropská síť pro justiční vzdělávání (EJTN) |
|
Evropská síť pro justiční vzdělávání (EJTN) |
|
Německo |
|
Akademie evropského práva (ERA) |
|
Zviditelnění obsahu práva EU v kurzech týkajících se vnitrostátního práva (333 KB) |
Nizozemsko |
Hodnocení výkonnosti účastníků vzdělávání / dopadu vzdělávacích činností
Belgie |
|
Nizozemsko |
|
Německo |
|
Akademie evropského práva (ERA) |
|
Evropský institut veřejné správy (EIPA) |
Evropský seminář o zúročení osvědčených postupů v evropském justičním vzdělávání
Ve dnech 26. a 27. června 2014 uspořádala Komise seminář, jehož cílem bylo, aby si poskytovatelé odborného vzdělávání vyměnili nápady, jež jsou důležité pro další rozvoj odborného vzdělávání v oblasti práva EU určeného profesionálům v oblasti práva. Účastníci semináře diskutovali o osvědčených vzdělávacích postupech a dozvěděli se, jak může financování z prostředků EU přispět k zavedení nových vzdělávacích technik (obecně se jedná o projekty s přeshraniční účastí).
Videa z diskuse lze nalézt na internetových stránkách semináře.
„Slibné“, „dobré“ nebo „nejlepší“ postupy
Vzdělávací postupy uvedené v tomto oddíle jsou podle kritérií definovaných EJTN při provádění studie označeny jako „slibné“, „dobré“, „nejlepší“ nebo „nezařazené“.
„Nejlepším“ postupem je vzdělávací program nebo strategie s nejvyšším stupněm prokázané účinnosti, která je doprovázena objektivním a uceleným výzkumem a hodnocením.
„Dobrým“ postupem je program nebo strategie, která fungovala v rámci jedné nebo více organizací a má potenciál stát se nejlepším postupem, neboť vykazuje určité objektivní základy pro to, aby byla účinná a použitelná v jiných organizacích.
„Slibným“ (někdy pouze experimentálním) postupem v justičním vzdělávání je praxe s alespoň předběžnými důkazy o účinnosti, nebo praxe, která má potenciál vytvářet údaje užitečné pro určení, zda se může stát dobrým nebo nejlepším postupem, který lze převést do širších a rozmanitějších prostředí justičního vzdělávání.
Účinný postup lze potenciálně převést kamkoliv, a to podle okolností buď v plném rozsahu nebo v upravené podobě.
Některé, ač zajímavé postupy se nezařazují, neboť nebyly k dispozici dostatečné údaje k jejich označení podle výše uvedených kritérií.