Liigu edasi põhisisu juurde

Head koolitustavad

Koolitajad leiavad siit teabelehti, milles on kirjeldatud kohtunike ja prokuröride koolitamise häid tavasid. Need tavad hõlmavad paljusid valdkondi alates koolitusvajaduste hindamisest kuni koolituste korraldamise ja hindamiseni.

Teabelehtedest võib olla kasu ka muude õiguspraktikute (kohtutöötajate, advokaatide, kohtutäiturite, notarite ja vahendajate) koolitamisel.

Koolitusvajaduste hindamine

Uuenduslik koolitusmetoodika

Uuenduslikud õppekavad ja koolituskavad

Koolitusvahendid, mille eesmärk on soodustada ELi õiguse nõuetekohast kohaldamist ja rahvusvahelist õigusalast koostööd

Osalejate koolitusel osalemise / koolituse mõju hindamine

Euroopa õigusalase koolituse häid tavasid käsitlev Euroopa seminar

„Paljulubav”, „hea” või „parim” tava

Heade koolitustavade näited eri valdkondades:

  • koolitusvajaduste hindamine
  • uuenduslikud õppekavad või koolituskavad
  • uuenduslik koolitusmetoodika
  • koolitusvahendid, mille eesmärk on soodustada ELi õiguse nõuetekohast kohaldamist ja rahvusvahelist õigusalast koostööd
  • osalejate koolitusel osalemise / koolituse mõju hindamine.

Näited koguti Euroopa õigusalase koolituse katseprojekti raames, mille Euroopa Parlament esitas 2012. aastal ja Euroopa Komisjon viis ellu aastatel 2013–2014. Heade koolitustavade kohta viis uuringu läbi Euroopa õigusalase koolituse võrgustik (EJTN) ja näited koguti 23 koolitusasutuselt, nagu siseriiklikud koolitusasutused, Euroopa Õigusakadeemia (ERA), Euroopa Avaliku Halduse Instituut (EIPA) ja Euroopa õigusalase koolituse võrgustik ise.

Igas teabelehes on esitatud koolitustavade põhijooned, koolitusasutuse kontaktandmed ja muu kasulik teave tava ülekantavuse kohta.

Koolitusvajaduste hindamine

Uuenduslikud õppekavad ja koolituskavad

Koolituste põhjaliku ja vajadustepõhise iga-aastase õppekava koostamine   (265 KB) 

Saksamaa

Koolituste põhjaliku ja vajadustepõhise iga-aastase õppekava koostamine   (277 KB) 

Inglismaa ja Wales

Kohtunike ja prokuröride koolitamine koos muude kutsealade esindajatega   (260 KB) 

Bulgaaria

Kohtunike ja prokuröride koolitamine koos muude kutsealade esindajatega   (263 KB) 

Inglismaa ja Wales

Erinevate õppeainete kombineerimine kohtunike ja prokuröride koolitamisel   (294 KB) 

Itaalia

Simuleeritud kohtuprotsessid ja rollimängud   (292 KB) 

Inglismaa ja Wales

Simuleeritud kohtuprotsessid   (258 KB) 

Ungari

Suhtlemisoskuse analüüs simulatsiooni abil   (274 KB) 

Prantsusmaa

Juhtimiskoolitus   (263 KB) 

Prantsusmaa

Juhtimiskoolitus   (258 KB) 

Soome

Juhtimiskoolitus   (257 KB) 

Belgia

Juhtimiskoolitus   (263 KB) 

Inglismaa ja Wales

Juhtimiskoolitus   (260 KB) 

Euroopa Avaliku Halduse Instituut (EIPA)

Juhtimiskoolitus   (261 KB) 

Madalmaad

Põhjalik pakett, mille abil pakkuda ulatuslikku koolitust uute õigusaktide teemal   (257 KB) 

Rumeenia

Põhjalik pakett, mille abil pakkuda ulatuslikku koolitust uute õigusaktide teemal   (257 KB) 

Prantsusmaa

Põhjalik pakett, mille abil pakkuda ulatuslikku koolitust uute õigusaktide teemal   (260 KB) 

Euroopa Õigusakadeemia (ERA)

Koolitusprogrammide ühine pakkumine koostöös tavatute partneritega   (254 KB) 

Portugal

Koolitusprogrammide ühine pakkumine koostöös välise teadusinstituudiga   (292 KB) 

Poola

Mentorid kohtusüsteemis   (291 KB) 

Bulgaaria

Mentorid kohtusüsteemis   (332 KB) 

Madalmaad

Uuenduslik koolitusmetoodika

Põhjalik e-õppe strateegia   (260 KB) 

Bulgaaria

Kombineeritud e-õpe   (260 KB) 

Madalmaad

Kombineeritud e-õpe   (309 KB) 

Hispaania

Põhjalik mitmekülgne lähenemisviis ELi õiguse alasele koolitusele   (298 KB) 

Bulgaaria

Koolituste salvestamine, ülekandmine, veebis edastamine ja kirjalik esitamine ning internetis kättesaadavaks tegemine   (258 KB) 

Rumeenia

Elektroonilised postkastid ja videokonverentsid   (290 KB) 

Portugal

Tegeliku juhtumi näide, mida analüüsitakse reaalajas videokonverentsi vahendusel   (289 KB) 

Hispaania

Koolitajate värbamine ja nende tegevuse hindamine   (264 KB) 

Rumeenia

Detsentraliseeritud koolituse korraldamine eesmärgiga rahuldada kohalikku koolitusvajadust ja lahendada kohalikke küsimusi   (258 KB) 

Bulgaaria

Detsentraliseeritud koolituse korraldamine eesmärgiga rahuldada kohalikku koolitusvajadust ja lahendada kohalikke küsimusi   (290 KB) 

Rumeenia

Detsentraliseeritud koolituse korraldamine eesmärgiga rahuldada kohalikku koolitusvajadust ja lahendada kohalikke küsimusi   (291 KB) 

Prantsusmaa

Õppimine suurtes rühmades – n-ö lumepallimeetod   (263 KB) 

Inglismaa ja Wales

Väikesed rühmad – otsuste koostamine   (289 KB) 

Madalmaad

Enesehindamine seoses otsuse koostamisega   (258 KB) 

Eesti

Väikesed rühmad – kohtuniku tegevus kohtumõistjana   (271 KB) 

Inglismaa ja Wales

Kohtunik ühiskonnas: deontoloogia, kutse-eetika ja suhted meediaga   (294 KB) 

Hispaania

Enesehindamine seoses suhtlusoskusega   (291 KB) 

Eesti

Suhtlus meediaga – interaktiivne ja mitmetahuline meediakoolitus   (263 KB) 

Saksamaa

Koolitusvahendid, mille eesmärk on soodustada ELi õiguse nõuetekohast kohaldamist ja rahvusvahelist õigusalast koostööd

Osalejate koolitusel osalemise / koolituse mõju hindamine

Euroopa õigusalase koolituse häid tavasid käsitlev Euroopa seminar

Häid koolitustavasid käsitleti ja arutati 26.–27. juunil 2014 toimunud seminaril, mille komisjon korraldas, et anda koolitajatele võimalus vahetada mõtteid õiguspraktikutele ELi õiguse kohaldamiseks korraldatava koolituse edasiarendamiseks. Seminaril selgitati ka seda, kuidas ELi rahastamine võib uute koolitusmeetodite kasutuselevõtmisele kaasa aidata (üldjuhul seoses piiriülest koostööd hõlmavate projektidega).

Arutelu videod on kättesaadavad seminari veebilehel.

„Paljulubav”, „hea” või „parim” tava

Selles jaos esitatud koolitustavad on Euroopa õigusalase koolituse võrgustiku poolt uuringu läbiviimisel kindlaks määratud kriteeriumide kohaselt kas „paljulubavad”, „head”, „parimad” või „liigitamata”.

Parim tava on koolitusprogramm või -strateegia, millel on tõestatud suurim kasulik mõju, mida tõendavad objektiivsed ja põhjalikud uuringud ja hindamine.

Hea tava on programm või strateegia, mis on olnud edukas ühes või mitmes organisatsioonis ja mis võib saada parimaks tavaks, kuna sellel on olemas objektiivne potentsiaal muutuda kasulikuks ja seda võib kasutada muudes organisatsioonides.

Paljutõotav (mõnikord ainult eksperimentaalne) õigusalase koolituse tava on tava, mis on vähemalt esmapilgul kasulik või millest võib saada teavet, mida saab kasutada selle kindlaksmääramisel, kas see tava võib muutuda heaks tavaks või parimaks tavaks, nii et seda saab kasutada laiemas ja mitmekülgsemas koolituskeskkonnas.

Kasulik tava võib kas täielikult või kohandatud kujul olla ülekantav ükskõik kuhu, olenevalt asjaoludest.

Mõned tavad on liigitamata, sest need tundusid huvitavad, kuid nende kohta puudub piisav teave, mis võimaldaks neid eespool esitatud kriteeriumide alusel liigitada.

Teatage tehnilisest/sisuga seotud probleemist või andke tagasisidet sellel leheküljel