Inovativní studijní program nebo vzdělávací plány
Vzdělávací nástroje ve prospěch náležitého uplatňování práva EU a mezinárodní justiční spolupráce
Hodnocení výkonnosti účastníků vzdělávání / dopadu vzdělávacích činností
Evropský seminář o zúročení osvědčených postupů v evropském justičním vzdělávání
„Slibné“, „dobré“ nebo „nejlepší“ postupy
Příklady osvědčených vzdělávacích postupů spadají do různých oblastí:
- posouzení vzdělávacích potřeb
 - inovativní studijní program nebo vzdělávací plány
 - inovativní vzdělávací metoda
 - vzdělávací nástroje ve prospěch náležitého uplatňování práva EU a mezinárodní justiční spolupráce
 - hodnocení výkonnosti účastníků vzdělávání / dopadu vzdělávacích činností
 
Příklady byly shromážděny v rámci pilotního projektu evropského justičního vzdělávání, který navrhl Evropský parlament v roce 2012 a provedla Evropská komise v letech 2013–2014. Studii týkající se osvědčených vzdělávacích postupů vypracovala Evropská síť pro justiční vzdělávání (EJTN) a příklady poskytlo 23 vzdělávacích institucí, jako jsou instituce poskytující justiční vzdělávání v členských státech, Akademie evropského práva (ERA), Evropský institut veřejné správy (EIPA) nebo sama EJTN.
Každý informační přehled nabízí seznámení s hlavními prvky postupu, kontaktní údaje vzdělávacích institucí a další užitečné připomínky ohledně přenositelnosti postupů.
Posouzení vzdělávacích potřeb
| 
 Estonsko  | 
|
| 
 Rumunsko  | 
|
| 
 Belgie  | 
|
| 
 Posouzení celého programu tribunálu pro přezkum duševního zdraví (Mental Health Tribunal)     | 
 Anglie a Wales  | 
| 
 Chorvatsko  | 
|
| 
 Vytvoření profilů kompetencí soudců a státních zástupců     | 
 Polsko  | 
| 
 Anglie a Wales  | 
|
| 
 Akademie evropského práva (ERA)  | 
|
| 
 Evropský institut veřejné správy (EIPA)  | 
|
| 
 Francie  | 
Inovativní studijní program nebo vzdělávací plány
Inovativní vzdělávací metoda
| 
 Komplexní strategie týkající se elektronického učení    | 
 Bulharsko  | 
| 
 Nizozemsko  | 
|
| 
 Španělsko  | 
|
| 
 Komplexní, mnohostranný přístup ke vzdělávání v oblasti práva EU    | 
 Bulharsko  | 
| 
 Rumunsko  | 
|
| 
 Portugalsko  | 
|
| 
 Reálná případová studie vypracovaná v reálném čase s použitím videokonference    | 
 Španělsko  | 
| 
 Rumunsko  | 
|
| 
 Bulharsko  | 
|
| 
 Rumunsko  | 
|
| 
 Francie  | 
|
| 
 Anglie a Wales  | 
|
| 
 Nizozemsko  | 
|
| 
 Estonsko  | 
|
| 
 Anglie a Wales  | 
|
| 
 Soudce ve společnosti: deontologie, profesní etika a vztahy se sdělovacími prostředky    | 
 Španělsko  | 
| 
 Estonsko  | 
|
| 
 Mediální komunikace – interaktivní a víceúrovňové mediální vzdělávání     | 
 Německo  | 
Vzdělávací nástroje ve prospěch náležitého uplatňování práva EU a mezinárodní justiční spolupráce
| 
 Přístup k právu EU pomocí elektronických prostředků    | 
 Portugalsko  | 
| 
 Nizozemsko  | 
|
| 
 Itálie  | 
|
| 
 Španělsko  | 
|
| 
 Maďarsko (Polsko, Česká republika, Slovensko)  | 
|
| 
 Rumunsko  | 
|
| 
 Evropská síť pro justiční vzdělávání (EJTN)  | 
|
| 
 Evropská síť pro justiční vzdělávání (EJTN)  | 
|
| 
 Německo  | 
|
| 
 Akademie evropského práva (ERA)  | 
|
| 
 Zviditelnění obsahu práva EU v kurzech týkajících se vnitrostátního práva     | 
 Nizozemsko  | 
Hodnocení výkonnosti účastníků vzdělávání / dopadu vzdělávacích činností
| 
 Belgie  | 
|
| 
 Nizozemsko  | 
|
| 
 Německo  | 
|
| 
 Akademie evropského práva (ERA)  | 
|
| 
 Evropský institut veřejné správy (EIPA)  | 
Evropský seminář o zúročení osvědčených postupů v evropském justičním vzdělávání
Ve dnech 26. a 27. června 2014 uspořádala Komise seminář, jehož cílem bylo, aby si poskytovatelé odborného vzdělávání vyměnili nápady, jež jsou důležité pro další rozvoj odborného vzdělávání v oblasti práva EU určeného profesionálům v oblasti práva. Účastníci semináře diskutovali o osvědčených vzdělávacích postupech a dozvěděli se, jak může financování z prostředků EU přispět k zavedení nových vzdělávacích technik (obecně se jedná o projekty s přeshraniční účastí).
Videa z diskuse lze nalézt na internetových stránkách semináře.
„Slibné“, „dobré“ nebo „nejlepší“ postupy
Vzdělávací postupy uvedené v tomto oddíle jsou podle kritérií definovaných EJTN při provádění studie označeny jako „slibné“, „dobré“, „nejlepší“ nebo „nezařazené“.
„Nejlepším“ postupem je vzdělávací program nebo strategie s nejvyšším stupněm prokázané účinnosti, která je doprovázena objektivním a uceleným výzkumem a hodnocením.
„Dobrým“ postupem je program nebo strategie, která fungovala v rámci jedné nebo více organizací a má potenciál stát se nejlepším postupem, neboť vykazuje určité objektivní základy pro to, aby byla účinná a použitelná v jiných organizacích.
„Slibným“ (někdy pouze experimentálním) postupem v justičním vzdělávání je praxe s alespoň předběžnými důkazy o účinnosti, nebo praxe, která má potenciál vytvářet údaje užitečné pro určení, zda se může stát dobrým nebo nejlepším postupem, který lze převést do širších a rozmanitějších prostředí justičního vzdělávání.
Účinný postup lze potenciálně převést kamkoliv, a to podle okolností buď v plném rozsahu nebo v upravené podobě.
Některé, ač zajímavé postupy se nezařazují, neboť nebyly k dispozici dostatečné údaje k jejich označení podle výše uvedených kritérií.