Pereiti į pagrindinį turinį

ES šalių įmonių registrai

Slovėnija

Šiame skyriuje apžvelgiamas Slovėnijos įmonių registras

Turinį pateikė
Slovėnija
Flag of Slovenia

Nacionalinio registro istorija

Kada jis buvo įsteigtas?

1976 m., remdamasi organizacijų ir bendruomenių sąrašu, Slovėnijos Respublikos statistikos tarnyba (slovėn. Statistični urad Republike Slovenije – SURS) įsteigė Organizacijų ir bendrijų registrą (slovėn. Register organizacij in skupnosti), kuris buvo Slovėnijos įmonių registro (slovėn. Poslovni register Slovenije – PRS) pirmtakas. Siekdama apdoroti duomenis, susijusius su amatų verslo subjektais, 1985 m. SURS sukūrė bendrą kompiuterinį dirbtuvių registrą (ERO), kuris buvo sujungtas su Organizacijų ir bendrijų registru, taip sudarant PRS (šaltinis: https://www.stat.si/statweb/AboutUs/History).

2002 m. PRS eksploatavimą ir valdymą iš SURS perėmė Slovėnijos viešųjų teisinių dokumentų ir susijusių paslaugų agentūra (slovėn. Agencija Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve – AJPES). 2005 m. PRS tapo pagrindiniu individualių komercinės veiklos subjektų registracijos punktu. 2008 m. teismų registro duomenų bazė tapo sudedamąja PRS dalimi.

Kada PRS buvo suskaitmenintas?

PRS buvo kompiuterizuotas 1997 m. (šaltinis: https://www.stat.si/statweb/AboutUs/History)

Kokie teisės aktai yra dabar taikomi?

Slovėnijos įmonių registro įstatymas (slovėn. Zakon o Poslovnem registru Slovenije – ZPRS-1) https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO3726

Nutarimas dėl Slovėnijos įmonių registro eksploatavimo ir tvarkymo (slovėn. Uredba o vodenju in vzdrževanju Poslovnega registra Slovenije) https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=URED7599

Nurodymai dėl kiekvienai teisinei formai Slovėnijos įmonių registre taikytinų duomenų rūšių ir apimties (slovėn. Navodilo o vrstah in obsegu podatkov za posamezno pravnoorganizacijsko obliko enote Poslovnega registra Slovenije) https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=NAVO838

Teismų registro įstatymas (slovėn. Zakon o sodnem registru – ZSReg) https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=ZAKO320

Nutarimas dėl teismų registro (slovėn. Uredba o sodnem registru) https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=URED4497

Nutarimas dėl įmonių ir kitų juridinių asmenų registravimo Teismų registre (slovėn. Uredba o vpisu družb in drugih pravnih oseb v sodni register) https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=URED4484

Kokią informaciją galima rasti įmonių registre?

Kas turi teisę gauti prieigą prie registro?

Su viešais PRS duomenimis gali susipažinti bet kuris asmuo AJPES portale https://www.ajpes.si/Registri/Poslovni_register/Splosno. Naudotojai turi prisijungti prie portalo.

Kokią informaciją galima rasti registre?

Kokių tipų duomenys saugomi (kokie elementai įrašomi į viešąjį registrą, informacija apie nemokumą, finansinės ataskaitos ir kt.)?

Slovėnijos įmonių registras (PRS) yra kompiuterizuota visų Slovėnijos Respublikoje įsteigtų verslo subjektų, jų filialų ir užsienio įmonių filialų duomenų bazė, kaip nustatyta įmonių ir kitų verslo subjektų padalinių valdymo įstatyme. PRS yra pagrindinis registras, skirtas verslo subjektams, kurie pagal įstatymus turi būti registruojami tik PRS, ir subjektams, įsteigtiems tiesiogiai pagal teisės aktą arba juo remiantis ir neįregistruotiems jokiame kitame registre. Visiems kitiems verslo subjektams (asociacijoms, fondams, politinėms partijoms ir registruotą veiklą vykdantiems fiziniams asmenims) PRS yra antrinis registras, nes tokie subjektai, prieš AJPES juos įtraukiant į PRS, būna įtraukti į pirminį registrą arba kitos registravimo institucijos oficialų registrą. Registre registruojami šių kategorijų subjektai:

  • bendrovės (partnerystės ir korporacijos),
  • individualūs komercinės veiklos subjektai,
  • viešosios teisės reguliuojami juridiniai asmenys,
  • privatinės teisės reguliuojami juridiniai asmenys,
  • bendrijos,
  • registruojamą ar reguliuojamą veiklą vykdantys fiziniai asmenys,
  • patronuojamosios įmonės ir kiti įmonių padaliniai,
  • užsienio įmonių pagrindinės buveinės,
  • kiti vienetai.

Užsienio juridiniai asmenys, kuriems reikia registracijos numerio, kad galėtų nekilnojamojo turto registre įregistruoti teisę į nekilnojamąjį turtą, taip pat įtraukiami į PRS.

Įvairių tipų verslo subjektų duomenys, reikalingi PRS, yra nustatyti Nurodymuose dėl kiekvienai teisinei formai Slovėnijos įmonių registre taikytinų duomenų rūšių ir apimties https://pisrs.si/pregledPredpisa?id=NAVO838.

Mokumo duomenys, apskaitos duomenys ir kita minėta finansinė informacija į PRS neįtraukiami.

Kokie dokumentai teikiami ir (arba) saugomi (dokumentų bylos, dokumentų rinkiniai, įstatai, visuotinių susirinkimų protokolai ir t.t.)?

Verslo subjektai pateikia informaciją, kurios reikalaujama norint užsiregistruoti PRS, kartu su kitais dokumentais pagal sektorinius teisės aktus, kuriuose reglamentuojama jų registracija PRS (Įmonių įstatymas (slovėn. Zakon o gospodarskih družbah), Apgyvendinimo ir maitinimo pramonės įstatymas (slovėn. Zakon o gostinstvu – ZGos) ir kt.) arba teismų registre. Kiti į kitą pirminį registrą įtraukti verslo subjektai, kuriems PRS yra antrinis registras, registruojami remiantis registravimo institucijos administraciniu aktu. AJPES saugo dokumentus, kurių pagrindu ji į PRS įvedė duomenis pagal ZPRS-1 23 straipsnį.

Kaip atlikti paiešką (ir kokie yra galimi paieškos kriterijai)?

Asmeniškai

Su duomenimis galima susipažinti per AJPES interneto portalą (ePRS taikomąją programą) arba pateikus raštišką prašymą.

Registro interneto svetainėje

Duomenis ePRS programoje galima gauti įvedus ieškomas sąvokas į vieną ar daugiau laukelių arba pasirinkus paieškos parametrą išskleidžiamajame meniu. Paieškos parametras gali būti: bet kuri informacija, jos dalis (žodis) ar žodžio pradžia. AJPES portale yra pagrindinė paieškos sistema, skirta į PRS įvestiems verslo subjektams / vienetams ieškoti, ir paieškos pagal asmenį priemonė.

Kokie yra galimi paieškos kriterijai?

Pagrindinėje paieškos sistemoje duomenis galima gauti įvedant ieškomas sąvokas į vieną ar daugiau laukelių arba išskleidžiamajame meniu pasirenkant paieškos parametrą (visas pavadinimas arba trumpa versija, registracijos numeris, mokesčių mokėtojo identifikacinis numeris, adresas, aktyvus / neaktyvus vienetas, pagrindinės veiklos kodas (pagal Standartinį ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių (SKD)), Institucinio sektoriaus standartinio klasifikatoriaus (SKIS) kodas arba teisinė forma). Paieškos parametras gali būti: bet kuri informacija, jos dalis (žodis) ar žodžio pradžia.

Paieškos pagal asmenį sistema, įvedus atitinkamus paieškos parametrus, suteikia prieigą prie duomenų apie asmenis, kurie yra bet kurio į verslo registrą įtraukto vieneto steigėjai, partneriai, atstovai ar priežiūros organo nariai. Su duomenimis apie asmenis galima susipažinti įrašant asmens vardą, pavardę ir asmens kodą arba vardą, pavardę ir mokesčių mokėtojo identifikacinį numerį, arba vardą, pavardę ir namų adresą. Juridinių asmenų atveju tai daroma naudojant verslo subjekto pavadinimą ir įmonės registracijos numerį arba mokesčių mokėtojo identifikacinį numerį.

Kaip galima gauti dokumentus?

Nemokamai?

Pagal Įstatymą dėl galimybės visuomenei susipažinti su informacija (slovėn. Zakon o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ) pareiškėjas gali prašyti dokumentų, dokumentų nuorašų, kopijų ar elektroninių įrašų. Kai įmanoma, įstaiga privalo teikti viešąją informaciją elektronine forma. Tačiau viešosios informacijos pakartotinio naudojimo tikslais nereikalaujama, kad įstaiga: a) suteiktų galimybę konvertuoti vieną formatą į kitą, b) pateiktų dokumentų išrašus, kai tam reikėtų neproporcingų pastangų, palyginti su paprasta procedūra, arba c) nuolat generuotų tam tikrą informaciją tik tam, kad ją galėtų pakartotinai naudoti kitos institucijos ar kiti asmenys.

Sumokėjus mokestį?

Už prašomos informacijos stenogramos, fotokopijos ar elektroninio įrašo pateikimą įstaiga gali imti iš pareiškėjo mokestį savo veiklos išlaidoms padengti. Dėl ekonominių priežasčių įstaiga neima mokesčio už informacijos pateikimą, jei išlaidos neviršija 20 EUR, įskaitant PVM.

Kaip gauti registro išrašą, patvirtintą dokumentų kopiją ar nuorašą?

Elektroniniai išrašai iš Slovėnijos įmonių registro (toliau – e. išrašai) nemokamai prieinami per ePRS internetinę programėlę, kuri šiuo metu suteikia galimybę savarankiškai dirbantiems asmenims ir įmonėms, įtrauktiems į įmonių registrą, gauti e. išrašus.

Nutarime dėl teismų registro, inter alia, numatyta, kad AJPES turi teisę gauti mokestį už išrašo išdavimą pagal Teismų registro įstatymo 48 ir 48a straipsnius. Mokesčio dydis nustatytas Teismo mokesčių įstatyme (slovėn. Zakon o sodnih taksah).

Standartinio išrašo iš teismų registro arba iš dokumento kaina priklauso nuo išrašo puslapių skaičiaus. Mokestį už paskesnės standartinio išrašo iš teismų registro kopijos išspausdinimą turi sumokėti bet kuris pareiškėjas, siekiantis tuo pačiu metu gauti kelias to paties išrašo kopijas. Mokestis imamas už antrąją išrašo kopiją ir kiekvieną paskesnę kopiją. Mokestis už paskesnes spausdintas kopijas priklauso nuo atitinkamų puslapių skaičiaus.

Registravimo procedūra

Kaip pradėti registracijos procedūrą (kaip pateikti prašymus užregistruoti registre, patvirtinti dokumentus, kokius dokumentus reikia pridėti)?

Asmeniškai

Prašymai suteikti individualaus komercinės veiklos subjekto statusą gali būti teikiami SPOT registracijos punktuose. Pasiūlymai įsteigti ekonominės veiklos įmonę gali būti teikiami notarui. SPOT punktų ir notarų sąrašas pateikiamas SPOT portale https://spot.gov.si/sl/portal-in-tocke-spot/tocke-spot-in-notarji/.

Pirmiau nurodyti procesai ir dokumentai, kuriuos suinteresuotoji šalis turi pateikti registracijos metu, paaiškinti SPOT portale https://spot.gov.si/sl/poslovanje/ustanovitev-podjetja/.

Kitus į kitą registrą įtraukiamus verslo subjektus, prieš juos įtraukiant į PRS, registracijos institucija turi būti įtraukusi į pagrindinį registrą. Kitų verslo subjektų registravimo procedūros ir sąlygos, kurias jie turi atitikti prieš pradėdami tam tikrą darbinę veiklą, taip pat paaiškintos SPOT portale https://spot.gov.si/sl/poslovanje/pravnoorganizacijske-oblike-in-nacini-opravljanja-dejavnosti/.

Internetu

Prašymus dėl individualaus komercinės veiklos subjekto statuso (registracijos, pakeitimų, pašalinimo) ir paprastos vieno asmens uždarosios akcinės bendrovės registracijos galima teikti per SPOT portalą https://spot.gov.si/sl/e-postopki-in-storitve/seznam-e-postopkov-in-storitev-na-portalu-spot/.

Kaip nagrinėjami prašymai?

Kai SPOT punktų administratoriai ir notarai iš pareiškėjo gauna reikiamą informaciją ir dokumentus, jie pareiškėjo registracijos prašymą įveda į PRS, o pasiūlymą įtraukti į teismų registrą įveda į SPOT sistemą. Vykstant administracinei procedūrai, AJPES pareigūnai priima sprendimą dėl individualaus komercinės veiklos subjekto statuso įregistravimo PRS pagal Slovėnijos įmonių registro įstatymą. Tuomet AJPES paskelbia oficialų sprendimą.

Registro teismas sprendimą dėl subjektų, kurie turi būti įtraukti į įmonių registrą, priima pagal Teismų registro įstatymą; tada jis paskelbia sprendimą dėl minėtos registracijos. Remdamasi pirmiau nurodytu sprendimu, AJPES suteikia verslo subjektui registracijos numerį, pagrindinės veiklos kodą ir SKIS kodą.

Tuo atveju, kai kitas verslo subjektas anksčiau buvo įregistruotas kitame pirminiame registre, AJPES registruoja subjektą PRS remdamasi registracijos įstaigos priimtu aktu ir registracijos PRS prašymu ir pateikia subjektui registracijos pažymėjimą.

Registracijos teisinės pasekmės

Įrašų poveikis tretiesiems asmenims pagal Direktyvos (ES) 2017/1132 17 straipsnį

Pagal Teismų registro įstatymo 8 straipsnį pavienių duomenų įrašymas į teismų registrą trečiųjų asmenų atžvilgiu turi teisinę galią nuo tos informacijos įrašo paskelbimo teismų registre dienos. Kiekvienas įrašas teismų registre ir dokumentų pateikimas turi būti skelbiami AJPES interneto svetainės puslapiuose, skirtuose įrašams teismų registre skelbti.

Subjektas, prašantis registracijos, vykstant procesui prieš trečiąjį asmenį, gali remtis užregistruota informacija ir dokumentų, kuriais grindžiami įrašai teismų registre arba kurie turi būti pateikti teismų registrui siekiant juos paskelbti, turiniu tik tada, kai ta informacija arba dokumentų pateikimas teismų registrui buvo paskelbti AJPES interneto svetainės puslapiuose, skirtuose įrašams teismų registre skelbti, išskyrus atvejus, kai yra įrodymų, kad trečiasis asmuo žinojo apie tą informaciją arba tų dokumentų turinį.

Joks subjektas negali teigti, kad nuo tos dienos, kai AJPES interneto svetainės puslapiuose, skirtuose įrašams teismų registre skelbti, buvo paskelbtas konkrečios informacijos įtraukimas į teismų registrą arba dokumento pateikimas teismo registrui, tas subjektas nežinojo minėtos informacijos arba dokumentų, kuriais remiantis ši informacija buvo įtraukta, turinio arba teismų registrui pateikto dokumento turinio.

Tačiau tuo atveju, kai registracijos subjektas teisinius veiksmus atlieka per 15 dienų nuo įrašo padarymo teismų registre fakto paskelbimo AJPES interneto svetainės puslapiuose, skirtuose įrašams teismų registre skelbti, trečiasis asmuo gali teigti, kad nežinojo apie registre įrašytą ir paskelbtą informaciją arba apie dokumentų turinį, jeigu gali įrodyti, kad nežinojo ir negalėjo žinoti atitinkamos informacijos ar dokumentų.

Teisinių sandorių atveju neigiamos teisinės pasekmės neturi įtakos šaliai, kuri remiasi į teismų registrą įrašyta informacija.

Remiantis Teismų registro įstatymo 49b straipsniu, įmonių registrų sąveikos sistema suteikia prieigą prie duomenų ir jų pakeitimų, susijusių su:

  • tikrosiomis ūkinėmis bendrijomis (slovėn. družba z neomejeno odgovornostjo);
  • komanditinėmis ūkinėmis bendrijomis (slovėn. komanditna družba);
  • uždarosiomis akcinėmis bendrovėmis (slovėn. družba z omejeno odgovornostjo);
  • akcinėmis bendrovėmis (slovėn. delniška družba);
  • komanditinėmis ūkinėmis bendrijomis su akciniu kapitalu (slovėn. komanditna delniška družba);
  • Europos akcinėmis bendrovėmis;
  • ekonominių interesų grupėmis;
  • Europos ekonominių interesų grupėmis;
  • kooperatyvais;
  • Europos kooperatyvais;
  • institutais;
  • institutų grupėmis;
  • kitais juridiniais asmenimis, kurių atžvilgiu teisės aktuose numatyta, kad jie turi būti įtraukti į teismų registrą;
  • komercinės įmonės filialais;
  • užsienio įmonės filialais;
  • kitų pirmiau nurodytų juridinių asmenų padaliniais; be to,
  • užsienio valstybės narės įmonės filialais,

įregistruotais teismų registre.

Taip pat suteikiama prieiga prie:

  • akcinių bendrovių, komanditinių ūkinių bendrijų, Europos akcinių bendrovių įstatų arba ribotos atsakomybės bendrovių susitarimų, įskaitant iš dalies pakeistų įstatų arba įstatų su notaro pažymėjimu konsoliduotą tekstą;
  • galutinių teismo sprendimų, kuriais kapitalo bendrovė pripažįstama niekine;
  • vienos valstybės ribas peržengiančio jungimo (ZGD-1 622e straipsnis), vienos valstybės ribas peržengiančio skaidymo (ZGD-1 638e straipsnis) ir vienos valstybės ribas peržengiančio pertvarkymo (ZGD-1 61e straipsnis) sąlygų projekto kartu su pridedamais dokumentais, pateiktais teismų registrui paskelbti;
  • teismo pažymų, kad vienos valstybės ribas peržengiančio jungimo (ZGD-1 622k straipsnio 7 dalis), vienos valstybės ribas peržengiančio skaidymo (ZGD-1 638k straipsnio 7 dalis) arba vienos valstybės ribas peržengiančio pertvarkymo (ZGD-1 661j straipsnio 7 dalis) atveju įvykdytos visos sąlygos ir tinkamai atliktos visos teisinės užduotys ir parengtos metinės ataskaitos.

Taip pat gali būti leidžiama susipažinti su dokumentais, kuriais grindžiami duomenų įrašai ir kurie pagal teisės aktus turi būti skelbiami oficialiems leidiniams skirtuose Agentūros interneto svetainės puslapiuose. Prieiga prie pirmesnėje dalyje nurodytų duomenų ir dokumentų turi būti suteikta remiantis paieškos prašymu, pateiktu pagal portalo taisykles ir techninius reikalavimus, per Europos e. teisingumo portalo elektroninės prieigos punktą, kuris yra įmonių registrų sąveikos sistemos dalis.

Registre užregistruotos ir paskelbtos informacijos neatitikimai

Tokių neatitikimų nėra.

Kas yra atsakingas už užregistruotos informacijos tikslumą?

Tais atvejais, kai AJPES nėra registracijos įstaiga, už savalaikį informacijos apie į PRS įvestų duomenų pakeitimus perdavimą yra atsakingi ekonominės veiklos vykdytojai ir registravimo įstaigos. Kaip PRS valdytoja, AJPES yra atsakinga už savo pačios nurodytų duomenų tikslumą, PRS valdymą ir eksploatavimą, viešųjų PRS duomenų perdavimą ir šių duomenų skelbimą interneto portale.

Duomenų apsaugos procedūros

Su duomenų subjekto teisėmis susijusios jų asmens duomenų skelbimo ir laikymo procedūros

Asmens duomenų įrašymo ir skelbimo Slovėnijos įmonių registre teisinis pagrindas yra įstatymai dėl subjektų, su kuriais susijusi registracija, teisinės formos (ZPRS-1, ZGD-1, ZSReg, ZGos ir kt.). Informacijos saugojimo laikotarpiai nustatyti klasifikavimo sistemoje (slovėn. Načrt klasifikacijskih znakov) vadovaujantis Nutarimu dėl administracinių operacijų (slovėn. Uredba o upravnem poslovanju) ir asmens duomenų apsaugai taikomais terminais.

Bet kuris asmuo, užpildydamas AJPES interneto portale pateiktą formą, kurią galima siųsti adresu gdpr@ajpes.si, gali prašyti, kad jam būtų pranešta apie jo asmens duomenis. Tam tikromis sąlygomis asmenys gali prašyti pakeisti jų asmens duomenis. Bet kuris asmuo, manantis, kad jo asmens duomenys tvarkomi neteisėtai, gali pateikti skundą Informacijos komisarui (slovėn. Informacijski pooblaščenec).

Kontaktinė informacija

gp@ajpes.si

Praneškite apie techninę ir (arba) turinio problemą arba pateikite atsiliepimų apie šį puslapį