1 S kojim se tijelom treba savjetovati i koje tijelo treba dati prethodni pristanak prije prekograničnog smještaja djeteta na području vaše države?
U skladu s člankom 41. Zakona o zaštiti maloljetnika (alternativna skrb), poglavljem 602. Zakona Malte, Tijelo za standarde socijalne skrbi (SCSA) imenovano je središnje tijelo odgovorno za udomiteljstvo. U skladu s člankom 42. točkom (d) tog zakona, jedna od funkcija središnjeg tijela je primanje zahtjeva stranih osoba koje imaju odobrenje za udomitelje u drugoj zemlji ili od akreditiranih agencija te prosljeđivanje takvih zahtjeva Upravi za alternativnu skrb (djeca i mladi) Zaklade za usluge socijalne skrbi (FSWS). U skladu s člankom 36.A tog zakona Uprava za alternativnu skrb (djeca i mladi) ima niz funkcija i odgovornosti, uključujući povezivanje udomitelja s maloljetnicima koji će biti smješteni u udomiteljsku obitelj i utvrđivanje je li svaki smještaj u udomiteljsku obitelj u najboljem interesu maloljetnika. Udomiteljska skrb može se odvijati samo na temelju pisanog sporazuma između Uprave za alternativnu skrb (djeca i mladi) i udomitelja.
Središnje tijelo u okviru Tijela za standarde socijalne skrbi
Adresa: 469, Bugeia Institute, St Joseph High Road St Venera, SVR 1012, MALTA
Telefon: +356 2549 4400
E-adresa: info.scsa@gov.mt
2 Ukratko opišite postupak savjetovanja i dobivanja pristanka (uključujući potrebne dokumente, rokove, modalitete postupka i druge relevantne pojedinosti) za prekogranični smještaj djece na području vaše države
Za registraciju prekograničnog smještaja na Malti središnje tijelo države koja podnosi zahtjev mora zatražiti suglasnost središnjeg tijela Malte (SCSA). Zahtjev se mora podnijeti SCSA-u.
Postupak je sljedeći:
i. Središnje tijelo Malte trebalo bi primiti propisno ispunjen obrazac zahtjeva kojemu je priložena tražena dokumentacija (navedena u nastavku). Zahtjev bi trebalo podnijeti središnje tijelo države koja podnosi zahtjev. Tražena dokumentacija treba biti na malteškom ili engleskom jeziku.
ii. Nakon primitka obrasca zahtjeva središnje tijelo Malte utvrđuje vrstu smještaja koja se razmatra.
iii. Središnje tijelo Malte šalje zahtjev i dokumentaciju relevantnim malteškim nadležnim tijelima, na primjer u slučajevima prekograničnog udomljavanja takva se dokumentacija šalje Upravi za alternativnu skrb. U svim slučajevima nadležna tijela ocjenjuju zahtjeve na temelju svojeg stručnog znanja, a u obzir se uzimaju sljedeći aspekti smještaja: obrazovni/pedagoški aspekt, pravnu potporu, psihosocijalnu/psihološku potporu i sigurnost/zaštitu djeteta.
iv. Središnje tijelo Malte tada će moći priopćiti odluku malteških nadležnih tijela o prekograničnom smještaju djeteta središnjem tijelu države koja podnosi zahtjev. Smještaj ne smije započeti prije nego što središnje tijelo Malte da svoju suglasnost nakon savjetovanja s Upravom za alternativnu skrb. Središnje tijelo države koja podnosi zahtjev zatim priopćuje datum početka prekograničnog smještaja središnjem tijelu Malte.
Zahtjevu je potrebno priložiti sljedeće dokumente:
- presliku nacionalne osobne iskaznice/putovnice majke, oca i djece;
- rodne listove djece;
- izjavu o skrbi i skrbništvu; i
- svu ostalu dokumentaciju koja se smatra potrebnom.
3 Je li vaša država članica odlučila da nije potreban pristanak za prekogranični smještaj djece na području vaše države ako dijete dobiva smještaj kod određenih kategorija bliskih srodnika? Ako jest, koje su kategorije bliskih srodnika?
Ne. Svaki prekogranični smještaj u udomiteljsku obitelj mora se registrirati kod središnjeg tijela te bi trebalo zatražiti pristanak u skladu s postupkom utvrđenim u odgovoru na pitanje 2.
4 Ima li vaša država članica sporazume ili aranžmane za pojednostavnjenje postupka savjetovanja za dobivanje pristanka za prekogranični smještaj djece?
Ne. Postupak je opisan u odgovoru na pitanje 2. Riječ je o učinkovitom postupku čiji je cilj da se ne odugovlači donošenje odluka i da se pritom osigura najbolji interes uključenih maloljetnika.