Pereiti į pagrindinį turinį

Išlaikymo prievolės

Latvija
Latvija
Flag of Latvia

KOMPETENTINGŲ TEISMŲ IR INSTITUCIJŲ PAIEŠKA

Ši paieškos priemonė jums padės nustatyti, į kokių teismų arba institucijų kompetencijos sritį patenka konkretus Europos teisės aktas. Atkreipiame jūsų dėmesį į tai, kad nors buvo padaryta viskas stengiantis užtikrinti rezultatų tikslumą, vis dėlto gali pasitaikyti išimtinių atvejų, kai kompetencijos nustatyti nepavyks.

KOMPETENTINGŲ TEISMŲ IR INSTITUCIJŲ PAIEŠKA

Ši paieškos priemonė jums padės nustatyti, į kokių teismų arba institucijų kompetencijos sritį patenka konkretus Europos teisės aktas. Atkreipiame jūsų dėmesį į tai, kad nors buvo padaryta viskas stengiantis užtikrinti rezultatų tikslumą, vis dėlto gali pasitaikyti išimtinių atvejų, kai kompetencijos nustatyti nepavyks.

Latvia
Šeimos teisė. Išlaikymo prievolės
* būtina nurodyti

71 straipsnis 1 dalies a punktas. Teismai, kompetentingi nagrinėti prašymus dėl teismo sprendimo paskelbimo vykdytinu, ir teismai, kompetentingi nagrinėti skundus dėl tokių prašymų atžvilgiu priimtų teismo sprendimų

Latvijoje 27 straipsnio 1 dalyje nurodytus prašymus paskelbti teismo sprendimą vykdytinu nagrinėja bendrosios kompetencijos teismai, t. y. apylinkės (miesto) teismai (lat. rajona (pilsētas) tiesas).

Latvijoje 32 straipsnio 2 dalyje nurodytus skundus dėl teismo sprendimų, priimtų išnagrinėjus prašymus paskelbti teismo sprendimą vykdytinu, kompetentingi nagrinėti atitinkami apygardos teismai (lat. apgabaltiesas) – skundai pateikiami per atitinkamą apylinkės (miesto) teismą. Kitaip tariant, prašymas turi būti adresuotas atitinkamam apygardos teismui ir pateiktas atitinkamam apylinkės (miesto) teismui.

71 straipsnis 1 dalies b punktas. Sprendimo dėl skundo peržiūrėjimo procedūra

Reglamento 33 straipsnyje nurodytą teismo sprendimą dėl skundo galima užginčyti Aukščiausiajame Teisme, Senate – pareiškimas pateikiamas per atitinkamą apygardos teismą. Kitaip tariant, prašymas turi būti adresuotas Aukščiausiajam Teismui ir pateiktas atitinkamam apygardos teismui.

Kontaktiniai duomenys:

Aukščiausiasis Teismas

Brīvības bulvāris 36

Riga, LV-1511

Latvija

Telefonas +371 670 203 50

Faksas +371 670 203 51

E. paštas at@at.gov.lv

71 straipsnis 1 dalies c punktas. Peržiūros procedūra

Pagal Reglamento 19 straipsnį pateikti prašymą dėl teismo sprendimo peržiūros atsakovas gali:

1)      apygardos teisme, jei ginčijamas apylinkės (miesto) teismo sprendimas ar nutartis;

2)      Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriuje, jei ginčijamas apygardos teismo sprendimas ar nutartis;

3)      Aukščiausiojo Teismo Senato Civilinių bylų skyriuje, jei ginčijamas Aukščiausiojo Teismo kolegijos sprendimas ar nutartis.

Jeigu terminas, per kurį dokumentą dėl atitinkamo teismo sprendimo vykdymo galima pateikti vykdymo institucijoms, yra pasibaigęs, prašymo peržiūrėti šį teismo sprendimą pateikti nebegalima.

Nagrinėdamas skundą, teismas įvertina, ar pareiškėjo nurodytos aplinkybės suteikia pagrindą peržiūrėti teismo sprendimą pagal Reglamento 19 straipsnį. Jei teismas nusprendžia, kad skundas pagrįstas, jis panaikina teismo sprendimą ir perduoda bylą nagrinėti iš naujo pirmosios instancijos teisme. Jei teismas nusprendžia, kad skunde nurodytos aplinkybės nesuteikia pagrindo peržiūrėti teismo sprendimą, jis skundą atmeta. Teismo sprendimą galima apskųsti.

71 straipsnis 1 dalies d punktas. Centrinės institucijos

Išlaikymo garantinio fondo administracija (lat. Uzturlīdzekļu garantiju fonda administrācija)

Adresas Raiņa bulvāris 15, Riga, LV-1050, Latvija

E. paštas maintenance@ugf.gov.lv

Telefonas +371 67830626

Faksas (+371) 67830636

71 straipsnis 1 dalies e punktas. Viešieji subjektai

Reglamento 51 straipsnyje nurodytas specifines centrinių institucijų funkcijas Latvijoje atlieka Išlaikymo garantinio fondo administracija. Šiame punkte kalbama apie viešuosius subjektus. Tai, kaip apibrėžta reglamento 64 straipsnyje, yra viešieji subjektai, kurie užtikrina išlaikymo išmokų mokėjimą ir atitinkamai gali pateikti tarpvalstybinę paraišką kaip kreditoriai. Latvijoje ši įstaiga vis dar yra UGFA (Išlaikymo garantinio fondo administracija). Nuoroda į 51 straipsnį pateikiama todėl, kad kitose šalyse centrinė institucija ir viešasis subjektas yra skirtingos įstaigos, tačiau viešasis subjektas turi teisę siųsti tarpvalstybinį prašymą tiesiogiai į kitą šalį be jo centrinės institucijos įsikišimo.

71 straipsnis 1 dalies f punktas. Kompetentingos vykdymo institucijos

Latvijoje atsisakyti vykdyti teismo sprendimą ar sustabdyti jo vykdymą pagal Reglamento 21 straipsnį yra kompetentingi apylinkės (miesto) teismai, turintys teritorinę jurisdikciją užsienio teismo sprendimo vykdymo vietoje.

Reglamento 71 straipsnio 1 dalies f punkte nurodyta vykdymo institucija. Latvijoje tai yra prisiekusieji teismo antstoliai. Nuoroda į 21 straipsnį savo ruožtu yra susijusi su Latvijos prisiekusiųjų teismo antstolių teise atsisakyti vykdyti sprendimą dėl senaties, sustabdyti sprendimo vykdymą, jei yra kitas teismo sprendimas, ir kt. Be to, 21 straipsnis susijęs su atvejais, kai egzekvatūra panaikinta, todėl teismas nevertina vykdytinumo, išskyrus atvejus, kai pagal 19 straipsnį buvo pateiktas prašymas dėl peržiūros.

71 straipsnis 1 dalies g punktas. Priimtinos dokumentų vertimo kalbos

Reglamento 20, 28 ir 40 straipsniuose nurodytus dokumentus Latvijoje galima pateikti tik išverstus į valstybinę latvių kalbą.

71 straipsnis 1 dalies h punktas. Centrinėms institucijoms priimtinos ryšių palaikymo su kitomis centrinėmis institucijomis kalbos

Reglamento 56 straipsnyje (VI ir VII prieduose) nurodytus prašymus Latvijoje galima pateikti tik valstybine latvių kalba.

Prašymus taikyti specialiąsias priemones (pagal Reglamento V priedą) Latvijoje galima pateikti latvių arba anglų kalba.

Kitus dokumentus centrinė institucija paprašius galima pateikti latvių arba anglų kalba.

Praneškite apie techninę ir (arba) turinio problemą arba pateikite atsiliepimų apie šį puslapį