Skip to main content

Informacije za organe, ki izdajo evropsko potrdilo o dedovanju

Flag of Romania
Romunija
Vsebino zagotavlja
European Judicial Network
(in civil and commercial matters)

1 Vrste registrov, ki obstajajo v državi članici in vsebujejo informacije, relevantne za dedovanje

Glavni registri, ki vsebujejo pomembne informacije za dedovanje, v Romuniji so:

  1. zemljiška knjiga (Cartea funciară);
  2. matični register (Registrele de stare civilă);
  3. nacionalni notarski register premoženjskih razmerij med zakoncema (Registrul național notarial al regimurilor matrimoniale – RNNRM);
  4. nacionalni notarski register overjenih oporok in donacij (Registrul național notarial de evidență a liberalităților – RNNEL);
  5. nacionalni notarski register možnosti dedovanja (Registrul național notarial de evidență a opțiunilor succesorale – RNNOS);
  6. nacionalni notarski register pooblaščencev in njihovega preklica Registrul național notarial de evidență a procurilor și a revocărilor acestora – RNNEPR);
  7. nacionalni notarski register dedovanja s čezmejnimi elementi (Registrul național notarial de evidență a succesiunilor cu element de extraneitate – RNNES);
  8. nacionalni register premičnega premoženja (Registrul National de Publicitate Mobiliară – RNPM) in
  9. poslovni register (Registrul Comerțului).

2 Informacije, ki jih vsebuje vsak od registrov države članice, kot so navedeni v točki 1

1. Zemljiška knjiga (Cartea funciară)

Zemljiška knjiga, v katero se vpisujejo nepremičnine, določa stvarne pravice na premoženju.

Kot je določeno z zakonom, se lahko v zemljiško knjigo vpišejo tudi druge pravice, pravna dejstva ali poročila in njihove morebitne povezave z nepremičninami, vpisanimi v zemljiško knjigo.

Nepremičnina se v tem razdelku nanaša na eno ali več sosednjih zemljiških parcel, ne glede na kategorijo uporabe, z objekti ali brez njih, ki je v lasti istega lastnika na ozemlju upravno-ozemeljske enote in je opredeljena z enotno katastrsko številko.

Katastrski register in zemljiška knjiga sta obvezen enoten sistem tehničnih, gospodarskih in pravnih spisov nacionalnega pomena za vse nepremičnine na nacionalnem ozemlju.

Nacionalna agencija za katastrski register in zemljiško knjigo (Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară – ANCPI) usklajuje in nadzoruje izvajanje katastrskih del ter zagotavlja, da so v register premičnega premoženja vpisane nepremičnine na nacionalni ravni.

Kontaktni podatki agencije so na voljo na povezavi: https://www.ancpi.ro/.

2. Matični register (Registrele de stare civilă)

Matični register vsebuje dokumente, na podlagi katerih se sestavijo rojstni list, poročna listina in mrliški list. V arhivih upravno-ozemeljskih enot urejajo in vodijo matični register z vsemi dokumenti in listinami, vpisanimi v kronološkem vrstnem redu.

3. Nacionalni notarski register premoženjskih razmerij med zakoncema (Registrul național notarial al regimurilor matrimoniale – RNNRM)

V nacionalni notarski register premoženjskih razmerij med zakoncema se vpiše premoženjski režim, ki ga izbereta zakonca, v zvezi s posledicami za tretje osebe. Vanj je treba vpisati poročne listine za zakonske zveze, sklenjene od 1. oktobra 2011, ter pogodbe in akte o ureditvi premoženjskopravnih razmerij, ki spreminjajo premoženjski režim.

Kontaktni podatki registra so na voljo na povezavi: https://cnarnn.infonotsystems.ro/ersan/.

4. Nacionalni notarski register overjenih oporok in donacij (Registrul național notarial de evidență a liberalităților – RNNEL)

V nacionalni notarski register overjenih oporok in donacij je treba vpisati naslednje vrste pravnih aktov, ki jih sklenejo javni notarji ali specializirani romunski organi ali institucije: oporoke, spremembe oporok in dodatke k oporokam (kodicili), izjave o preklicu oporok, razveljavitev preklica oporok, oporočna razpolaganja z denarnimi zneski, dragocenostmi ali vrednostnimi papirji, deponiranimi v specializiranih kreditnih institucijah, ter preklice oporočnih razpolaganj itd.

Kontaktni podatki registra so na voljo na povezavi: https://cnarnn.infonotsystems.ro/ersan/.

5. Nacionalni notarski register možnosti dedovanja (Registrul național notarial de evidență a opțiunilor succesorale – RNNOS)

V nacionalni notarski register za evidenco možnosti dedovanja v zvezi s posledicami za tretje osebe so vpisane vse verodostojne notarske listine v zvezi s sprejemom dediščine in/ali odpovedjo dediščini, to so: izjave o odpovedi dediščini, overjene v roku za to možnost, od leta 1995 do danes, izjave o nesprejetju dediščine (v skladu s katerimi dediči po preteku roka za sprejem dediščine izjavijo, da niso razumeli, da so pridobili status dedičev) od leta 2007 do danes, izjave o sprejemu dediščine na podlagi popisa dediščine, overjene od leta 1995 do 31. marca 2012, in vse izjave o brezpogojnem sprejemu, overjene od leta 2007 do danes.

Kontaktni podatki registra so na voljo na povezavi: https://cnarnn.infonotsystems.ro/ersan/.

6. Nacionalni notarski register pooblaščencev in njihovega preklica Registrul național notarial de evidență a procurilor și a revocărilor acestora – RNNEPR)

Nacionalni notarski register pooblaščencev in njihovega preklica je pomemben v primeru zapuščin, ki so predmet notarskih postopkov, saj se vanj vpisujejo vsi pooblaščenci/pooblastila, dana med notarskim postopkom, v zvezi z zapuščinskimi spori, in tudi vsi izrecni akti za njihov preklic. Akti za preklic pooblaščencev so se vpisovali od leta 2007, od leta 2013 pa so se vpisovali tudi vsi pooblaščenci, pomembni za notarske dejavnosti.

Kontaktni podatki registra so na voljo na povezavi: https://cnarnn.infonotsystems.ro/ersan/.

7. Nacionalni notarski register dedovanja s čezmejnimi elementi (Registrul național notarial de evidență a succesiunilor cu element de extraneitate – RNNES)

V nacionalni notarski register dedovanja s čezmejnimi elementi se od leta 2007 vpisujejo zapuščinske zadeve v zvezi z romunskimi in tujimi državljani in osebami brez državljanstva, katerih zadnje stalno prebivališče ni znano ali ki ne prebivajo na romunskem ozemlju in katerih sredstva so ostala v Romuniji, ter, če je ustrezno, rešitvami na podlagi evropskih potrdil o dedovanju.

Kontaktni podatki registra so na voljo na povezavi: https://cnarnn.infonotsystems.ro/ersan/.

8. Nacionalni register premičnega premoženja (Registrul National de Publicitate Mobiliară – RNPM)

Nacionalni register premičnega premoženja je pravni sistem za vpisovanje premičnega premoženja, ki se uporablja za hipotekarne kredite, skrbništva, posebna obvestila, listinjene produkte in hipotekarne obveznice. Organiziran je glede na osebe in premoženje, namenjen pa je vpisu prednostnega vrstnega reda v primeru prisilne izvršbe ter objavi zakonitih listin in pravnih poslov, ki jih določa zakon.

9. Poslovni register (Registrul Comerțului)

Poslovni register je javna storitev splošnega pomena za vpis in razkritje pooblaščenih poslovnih subjektov, ki so samostojni podjetniki, enoosebne družbe in družinska podjetja, ter poslovnih subjektov, ki so družbe, evropske družbe, zadruge, evropske zadruge, zadružne kreditne organizacije, gospodarska interesna združenja in evropska gospodarska interesna združenja s statutarnim sedežem v Romuniji, pa tudi za vpis in razkritje njihovih podružnic in podružnic pravnih oseb, navedenih zgoraj, s statutarnim sedežem v tujini.

Poslovni register je organiziran po naslednjih kategorijah registra:

  • register za vpis družb, nacionalnih družb, nacionalnih podjetij, samostojnih družb, gospodarskih interesnih združenj, evropskih družb, evropskih gospodarskih interesnih združenj, drugih pravnih oseb, izrecno določenih z zakonom, s statutarnim sedežem v Romuniji, in njihovih podružnic ter, če je ustrezno, podružnic pravnih oseb s statutarnim sedežem v tujini;
  • register za vpis zadrug in evropskih zadrug s statutarnim sedežem v Romuniji, njihovih podružnic in, če je ustrezno, podružnic zadrug ali evropskih zadrug s statutarnim sedežem v tujini;
  • register za vpis pooblaščenih samostojnih podjetnikov, enoosebnih družb in družinskih podjetij s statutarnim sedežem in, če je ustrezno, krajih dela v Romuniji.

Kontaktni podatki registra so na voljo na spletišču institucije: https://www.onrc.ro/index.php/ro/.

Nekateri od navedenih registrov delujejo na nacionalni ravni. To na primer velja za nacionalni notarski register premoženjskih razmerij med zakoncema in nacionalni notarski register overjenih oporok in donacij. Matične registre vodijo upravno-ozemeljske enote.

Katastrski in zemljiškoknjižni uradi, ki jih vodijo v vsakem okrožju in mestu Bukarešta, delujejo pod vodstvom nacionalne agencije za katastrski register in zemljiško knjigo. Pod vodstvom območnih uradov v vsakem pravosodnem okrožju deluje vsaj en katastrski in zemljiškoknjižni urad ali, če je ustrezno, en urad za odnose z javnostmi, in sicer kot enota brez pravne osebnosti.

V skladu s členom 334(5) civilnega zakonika lahko po nacionalnem notarskem registru premoženjskih razmerij med zakoncema išče vsaka oseba in v skladu z zakonom naroči izdajo overjenih izpiskov, ne da bi morala utemeljiti interes.

Da lahko javni notarji izpolnijo svoje obveznosti v zvezi z notarsko dejavnostjo, imajo prost dostop do zemljiškoknjižnih uradov in drugih institucij, da pridobijo listine in informacije, potrebne za dokončanje notarskih postopkov, ter da lahko od pristojne davčne uprave lokalnega organa za javno upravo zahtevajo in pridobijo potrdilo o poravnanih davčnih obveznostih v papirni ali elektronski obliki.

Nacionalni notarski register premoženjskih razmerij med zakoncema, nacionalni notarski register overjenih oporok in donacij ter nacionalni notarski register možnosti dedovanja lahko nacionalnim organom informacije zagotavljajo brezplačno.

Informacije, ki jih je treba vpisati v navedene registre, se lahko zagotovijo nacionalnim organom.

Ti registri pa lahko zavrnejo zagotovitev informacij na nacionalni ravni, če iz zahtevka na primer ni mogoče zadostno identificirati osebe ali listine, v zvezi s katero se zahtevajo informacije.

V skladu s členom 1046 civilnega zakonika se zaradi obveščanja oseb, ki lahko dokažejo obstoj pravnega interesa, overjene oporoke vpišejo v nacionalni notarski register overjenih oporok in donacij. Vendar se lahko informacije o obstoju oporoke zagotovijo šele po smrti oporočitelja.

V ta register se vpisujejo in v njem se preverjajo naslednje vrste pravnih dokumentov: oporoke, spremembe oporok in dodatki k oporokam (kodicili), izjave o preklicu oporok, razveljavitev preklica oporok, oporočna razpolaganja z denarnimi zneski, dragocenostmi ali vrednostnimi papirji, deponiranimi v specializiranih kreditnih institucijah, ter preklici oporočnih razpolaganj. Kar zadeva oporoke, kodicile in njihov preklic, se pravne listine ne pošljejo za vpis v register. Register vsebuje le informacije o obstoju teh listin, ne pa o njihovi vsebini. Vsebino oporoke je mogoče po preverjanju vsebine oporočnega razpolaganja pridobiti od javnega notarja, v katerega arhivu se listina hrani, ali, če je ustrezno, od specializiranih romunskih organov ali institucij.

Zainteresirane osebe lahko preverjanje obstoja oporoke zahtevajo le na podlagi mrliškega lista. Če preverjanje opravi javni notar, se mu zahtevane informacije pošljejo prek portala, tj. elektronsko.

Vpisi v nacionalne registre in odgovori na poizvedbe so v romunščini.

Javni notar lahko na zahtevo zainteresiranih oseb, ki uporabljajo njegove storitve, prek elektronske aplikacije in na lastne stroške zahteva podatke o obstoju oporočnih razpolaganj iz nacionalnega registra spisov.

Prenos lastninske pravice se v zemljiško knjigo vpiše na podlagi dokumenta, s katerim se prenaša ta pravica, kot so na primer verodostojna listina, s katero se prenaša lastninska pravica na nepremičnini, potrdilo o dedovanju ali sodna odločba. V dokumentu, ki mora biti sestavljen v skladu s pogoji, določenimi z zakonom, morajo biti praviloma pravilno navedena imena strank in zapisane matična številka občana ali, če je ustrezno, davčna številka (če je bila dodeljena), davčna registrska številka ali edinstvena registrska številka, če je ustrezno, dodeljena pravnim osebam, nepremičnino pa je treba identificirati z zemljiškoknjižno številko in katastrsko ali topografsko številko, če je ustrezno.

3 Razpoložljivost informacij o bančnih računih

Če romunski javni notar, ki ureja zapuščinski spor, v sporu v zapuščinskem postopku potrebuje informacije o obstoju bančnih računov, odprtih na pokojnikovo ime, mora na podlagi informacij, prejetih od dedičev, neposredno stopiti v stik z zadevno banko, pri čemer mora navesti, da so informacije potrebne v okviru zapuščinskega spisa, registriranega v notarskem uradu.

Člen 61(1) zakona št. 207/2015 z dne 20. julija 2015 o zakoniku o fiskalnem postopku je zagotovil pravno podlago za izdajo odloka predsednika nacionalne agencije za davčno upravo št. 3746/2020 z dne 23. oktobra 2020 o vodenju in delovanju centralnega elektronskega registra za plačilne in bančne račune, identificirane s številko IBAN, ter za odobritev postopkov, povezanih z obveznostjo kreditnih in plačilnih institucij ter institucij za izdajo elektronskega denarja, da zagotavljajo informacije v skladu s členom 61 zakona št. 207/2015 o zakoniku o fiskalnem postopku, ki podrobno določa postopek, povezan z obveznostjo kreditnih in plačilnih institucij ter institucij za izdajo elektronskega denarja, da osrednjim davčnim organom zagotavljajo informacije, in postopek za vpis v sistem IT, ki ga daje na voljo ministrstvo za javne finance.

Nacionalna agencija za davčno upravo vodi in omogoča delovanje centralnega elektronskega registra za plačilne in bančne račune, identificirane s številko IBAN.

Statutarni sedež nacionalne agencije za davčno upravo (Agenția Națională de Administrare Fiscală – ANAF) je v Bukarešti, Str. Apolodor No 17, sector 5, tel. 04021-3199750, 04021-3199759, 04021-3199776.

Člen 61(1)(4) zakona št. 207/2015 o zakoniku o fiskalnem postopku določa, da osrednji davčni organ na utemeljeno zahtevo lokalnega davčnega organa ali drugega osrednjega ali lokalnega javnega organa zagotovi informacije, s katerimi lahko ti izpolnijo zakonske obveznosti.

Člen 61(5)(1) zakona št. 207/2015 o zakoniku o fiskalnem postopku določa, da imajo organi in institucije iz člena 1 zakona št. 129/2019 o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma ter boju proti njima in o spremembi določenih zakonodajnih aktov, kot je bil spremenjen, dostop do informacij v centralnem elektronskem registru za plačilne in bančne račune, in sicer:

  • organi za preprečevanje, odkrivanje in preiskovanje kaznivih dejanj;
  • javni organi in institucije, pristojni za regulativne naloge, obveščanje in nadzor na področju, kot so romunska finančnoobveščevalna enota, organi za finančni/fiskalni nadzor ali organi za fiskalni nadzor in carinski organi;
  • državni organi, specializirani za obveščevalno delo, kot je določeno v členu 6(1) zakona št. 51/1991 o romunski nacionalni varnosti, kot je bil ponovno objavljen in spremenjen;
  • neodvisni upravni organi in institucije s sektorskimi regulativnimi in nadzornimi pooblastili, ki nadzorujejo organe poročanja, kot so nacionalna banka Romunije, organ za finančni nadzor in nacionalni urad za igre na srečo.

Iz tega registra se lahko torej podatki pošiljajo le tem kategorijam organov in institucij.

Nacionalni urad za preprečevanje pranja denarja in boj proti pranju denarja je v skladu členom 1(3) zakona št. 129/2019 organ, ki usklajuje izvajanje ocen tveganja v zvezi s pranjem denarja in financiranjem terorizma na nacionalni ravni. Te ocene se izvajajo v sodelovanju z organi in institucijami, navedenimi v prejšnjem odgovoru, pri tem pa se varujejo osebni podatki.

4 Razpoložljivost registra pravic intelektualne lastnine

Ta urad je v skladu s sklepom vlade št. 573/1998 o organizaciji in delovanju državnega urada za izume in blagovne znamke (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci – OSIM) edini organ v Romuniji za varstvo industrijske lastnine, ki evidentira in preučuje zahteve na področju industrijske lastnine, izdaja označbe za zaščito, s katerimi se njihovim imetnikom podelijo izključne pravice na romunskem ozemlju, ter hrani nacionalni register vloženih vlog in nacionalni register označb za zaščito, podeljenih izumom, blagovnim znamkam, geografskim označbam, zasnovam in modelom, topografijam polprevodniških izdelkov, uporabnim modelom in dodatnim varstvenim certifikatom.

Na področju avtorskih pravic je poleg tega edini regulativni organ romunski urad za avtorske pravice (Oficiul Român pentru Drepturile de Autor – ORDA), ki hrani vpise iz nacionalnih registrov ter nadzoruje, dovoljuje in pridobiva znanstvene in tehnične ugotovitve na področju avtorskih in sorodnih pravic ter rešuje spore v zvezi z njimi v skladu z zakonom št. 8/1996 o avtorskih in sorodnih pravicah.

Kontaktni podatki državnega urada za izume in blagovne znamke so na voljo na spletišču: https://osim.ro/.

Kontaktni podatki romunskega urada za avtorske pravice so na voljo na spletišču: https://orda.ro/contact/.

5 Drugi registri z informacijami, relevantnimi za dedovanje

Še en pomemben register za dedne zadeve je nacionalni notarski register upnikov fizičnih oseb in ugovorov zoper izvedbo razdelitve zapuščine (Registrul național notarial de evidență a creditorilor persoanelor fizice și a opozițiilor la efectuarea partajului succesoral – RNNEC). Vanj se v zvezi s posledicami za tretje osebe vpisujejo terjatve upnikov zoper fizično osebo. Davčne obveznosti pokojnikov se vpišejo v registre nacionalne agencije za davčno upravo (Agenția Naționale pentru Administrare Fiscală) in direktoratov za lokalne pristojbine in davke.

6 Razpoložljivost informacij o zaprtih oporokah in oporokah, ki jih ni treba registrirati

V skladu z veljavnimi pravnimi določbami se lahko oporoke sestavijo v overjeni ali holografski obliki (lastnoročna oporoka, ki jo podpiše in datira oporočitelj).

V nacionalni notarski register overjenih oporok in donacij se morajo vpisati le overjene oporoke. Posebni pogoji za hrambo ali vpisovanje holografskih oporok niso zakonsko določeni. Lahko jih hrani oporočitelj, upravičenec oporoke ali tretja oseba, lahko pa se tudi vložijo v register organa.

Prijavi tehnično/vsebinsko težavo ali pošlji povratne informacije o tej strani